Vi använder cookies för en bättre användarupplevelse - Läs mera

Varför säljs fortfarande RTR bilar med borstade motorer?

Det är en fråga som upprepas gång på gång. Varför säljs fortfarande RTR bilar med borstade motorer, även om borstlösa system är överlägsna? Stora företag som Traxxas och Kyosho erbjuder fortfarande borstade versioner av många modeller, även om de oftast också erbjuds som borstlösa.

Orsak nummer 1: Kostnad

Kunder har ofta en viss summa pengar som dom är beredda att satsa, dom har alltså en begränsad budget. Ofta är man även dåliga på att jämföra produkter och förstår nödvändigtvis inte skillnaden mellan olika produkter. Både borstade och borstlösa system fungerar framåt och bakåt, och farten som lovas i texten på paketen är ibland väldigt lika. Så varför betala extra för borstlöst?

Företagen svarar helt enkelt bara på efterfrågan, alltså vad kunderna köper.

Lyckligtvis är borstade system oftast bra och fungerar utan större problem, och dessutom är dom billiga. Det finns egentligen bara ett problem: de flesta borstade systemen har inte speciellt lång livslängd. Vilket förstås är ok om du är nybörjare och inte vet hur länge intresset kommer att sitta i. Du kommer troligtvis att uppdatera till ett borstlöst system om du kör tills det borstade systemet har gjort sitt. En combo från Hobbywing är här ett bra val då de fungerar bra och har en bra livslängd tack vare bra kvalitet.

I det långa loppet kommer du att spendera mer pengar om du till att börja med köper den billiga borstade versionen, och först senare uppgraderar till ett borstlöst system.Oavsett är de borstade modellerna inget dåligt alternativ om du är nybörjare.

Orsak nummer 2: Uppgradering

Många köper produkter som kräver massor av uppdateringar i form av optionsdelar och ny elektronik. Att uppdatera, uppgradera och förbättra är kärnan i deras hobby och det är vad dom gillar allra mest. För dessa personer är ett borstat system perfekt, eftersom de först kan köra med det för att senare uppgradera och direkt känna skillnaden.

De som vill uppgadera sina bilar av de här orsakerna bryr sig inte så mycket om kostnaden. De vill bara ha en bil som dom sakta men säkert kan uppdatera och förbättra.I slutändan vill dom ha det allra bästa dom kan hitta för sin bil, och detta gäller alla komponenter.

Orsak nummer 3: Upptäcker hobbyn igen

Många some är 30+ är såna som sysslat med RC-bilar som barn, och nu återvänder till samma hobby. De är vana med borstade motorer och för dom är borstlösa system nåt nyt och okänt. De köper oftast bilarna för sina barn, så en enkel bil med ett borstat system fungerar tillräckligt bra, och de kan förstås uppdatera senare.

Orsak nummer 4: Underhållning

Underhållningen en RC bil ger är i många fall den samma oavsett borstat eller borstlöst. Vanligtvis är borstösa versioner snabbare, men som nybörjare kan lite långsammare ofta vara roligare, eftersom du klarar av att hantera bilen.

Summering

Sist och slutligen spelar det inte så stor roll om du köper borstat eller borstlöst. Fördelarna är bara olika beroende på vilket du väljer. En bra idé är dock att se till att läsa och skaffa så mycket information du kan, innan du köper. Och det lönar sig alltid att satsa på kvalitet, oavsett borstat eller borstlöst.

Beställ vårt veckonyhetsbrev

Din kundvagn är tom

Villkor

Alla produkter som visas som ”i lager” finns i vårt lager redo att skickas inom en arbetsdag. Undantag gäller förbeställningar, och i vissa ovanliga fall, fel i lagermängder. Alla priser inkluderar finsk mervärdesskatt (moms) på 24%. Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser utan föregående avisering.

Snabb kundbetjäning

Vi svarar på e-post varje dag, från morgon till kväll, oavsett om det är söndag eller julafton. Vår tidszon är EET (GMT +2h). Under dagen svarar vi vanligen väldigt snabbt, medan väntetiden är lite längre under kvällstid pga mindre personal i jobb. Enklare frågor hanteras vanligen inom en timme, och frågor angående försändelser försöker vi ta hand om under dagen så varorna kan skickas samma dag. Vårt mål är att besvara all e-post inom 24h, oavsett hur svår frågan är. Det snabbaste sättet att bli betjänad är alltid att skicka e-post. Vänligen bifoga relevanta bilder, och skriv ditt mejl så tydligt som möjligt. Ta dig tid att läsa igenom meddelandet en extra gång innan du skickar det till oss. På så sätt kan vi effektivast och snabbast svara på frågan.

Betalningssätt och leveransinformation

Vi levererar över hela världen. Närmare leveransalternativ ser du då du checkar ut. Kontakta oss om det inte går att slutföra köpet, så ger vi prisuppgifter. Vi kan skicka vart som helst i världen.

Du betalar för dina varor med Paypal, kreditkort, BitCoin, eller IBAN/BIC (SEPA) betalning.

Valuta

Alla betalningar görs i Euro, men du kan även se produktpriser i andra valutor i nätaffären. Dock är slutpriset alltid i Euro, och detta används vid betalning. Slutpriset i Euro ses i steget ”5. Send Order” i checkout formuläret.

Mervärdesskatt (moms)

Vår shop inkluderar eller exkluderar automatiskt moms 24% baserat på destinationslandet. Du kan byta destination högst upp på hemsidan, eller från checkout sidan före du slutför en order.

Uppskattade leveranstider via GLS

En internationell GLS försändelse levereras till Finlands grannländer så som Sverige och de baltiska länderna med en standardleveranstid på 24 till 72 timmar. Till europeiska länder längre bort är leveranstiden mellan tre till sex arbetsdagar, och till länder långt borta upp till 8 dagar.

OBS! Här hittar du uppskattade leveranstider
OBS!
Här hittar du statistik över genomsnittliga leveranstider

Uppskattade leveranstider via DHL och UPS

DHL Express och UPS Express är våra snabbaste leveransmetoder. Båda alternativen når de flesta platserna inom EU på 1 dygn, men till vissa platser är leveranstiden 2 dygn.
• Beroende på vilka produkter du beställer kommer tillgängliga leveransalternativ att visas i shoppen.
• Båda alternativen levererar från dörr till dörr. Kuriren levererar alltså paketet till din dörr, men dom har också hämtningsställen dit dom kan lämna paketet och varifrån du själv kan hämta det.

Då du checkar ut ser du en mer precis uppskattning av leveransalternativen till ditt land.

Ångerrätt

Som privatperson har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Vi accepterar returer av nya och oanvända varor i ursprungligt skick. Vänligen kontakta oss på info@eurorc.com för närmare information on returer. Kunden ansvarar för returkostnader om inte annat överenskommitts med vår kundtjänst. Vi försöker att returnera pengar med samma metod som användes för betalningen. Om detta inte är möjligt återbetalas pengarna via banköverföring. Du kan också be om gåvokort för att snabba upp processen om du planerar en ny order.

Vi accepterar också returer efter 14 dagar och upp till 50 dagar, men i dessa fall återbetalas beställningen alltid med gåvokort, så att du kan ersätta varorna med andra varor som vi säljer. Kontakta kundtjänst för mer information.

När vi mottagit och godkänt den returnerade varans och förpackningens skick, kommer vi att återbetala summan eller ge dig ett gåvokort. Beroende på produkten kan detta ta 1-3 dagar från att vi mottagit returen. Om det av nån anledning blir en försening så kontaktar vi dig.
OBS! Vi lägger på en serviceavgift på 20 € på varje retur som inte sker enligt dessa instruktioner, alltså utan föregående kontakt med vår kundtjänst före via e-post. Serviceavgiften dras från totalsumman på återbetalningen.

Transportskador

I de ovanliga fall där varor skadats under transport, vänligen fotografera och skicka genast bilderna till oss på info@eurorc.com  så ser vi till att reda ut det så att du kan ägna dig åt din hobby så snabbt som möjligt igen. Gör också skadeanmälan till transportören.

Defekta produkter

Om du anser att dina produkter är defekta mejlar du oss och så meddelar vi vad du kan göra. De flesta av våra produkter har ingen garanti eftersom dom kan gå sönder under normal användning. T.ex. om du kör fast i nånting eller vid en större krasch. Produkter använda på korrekt sätt borde vanligtvis hålla åtminstone 9-12 månader, och under den här tiden kan vi byta ut söndriga produkter om felet beror på ett tillverknings- eller materialfel. Vi har åratals erfarenhet av olika tillverkare och alla har olika garantipolicyn. Vi har valt att arbeta med brands som har en bra förståelse för hur man bäst tar hand om sina kunder, och du kan känna dig säker på att vi kommer att ge dig bästa möjliga kundupplevelse.

Vi ersätter inte och byter inte ut produkter som inte är defekta, eller som har gått sönder pga felanvändning eller bristande underhåll. Men vi hjälper gärna till och lär ut hur man ska göra rätt, så att du inte kör sönder nåt i framtiden. Kontakta oss på e-post så hjälper vi. Vi kan dock inte sköta själva skruvandet eller underhållet åt dig. Det är en viktig del av hobbyn, så det är viktigt att du lär dig den biten själv. Vi har väldigt bra verktyg, så fråga oss om råd om du behöver hjälp.

Oroa dig inte. Du kan känna dig trygg med oss! De flesta av våra kunder upplever att dom får utmärkt service av oss I de få fall då dom får problem med en produkt köpt av oss.

Kom alltid ihåg att om du stöter på problem, eller om du tycker det finns problem med dom levererade produkterna, kan du alltid kontakta oss. Vi finns till för att hjälpa, och vi gör vårt bästa för att lösa problem så snabbt som möjligt.

Vad händer om EuroRC hjort ett misstag med försendelsen?

Vi skickar stora mängder beställningar varje dag och det är väldigt sällan det blir fel. Om detta i alla fall skulle hända så försöker vi minimera följderna för kunder. Kontakta oss genast om vi gjort fel så ser vi till att ordna upp det.

Returadress

Kontakta oss alltid innan du returnerar en produkt, eftersom vi inte kan ta ansvar för levereanser utan information på förhand. Det är viktigt att vi får berätta hur du ska packa och märka försendelsen, så att vi kan ta hand om den så snabbt och effektivt som möjligt.

EuroRC Oy
Päiviöntie 8
12400 Tervakoski
Finland

Info@eurorc.com