Vi använder cookies för en bättre användarupplevelse - Läs mera

Vanliga frågor

Lagerhämtning?

  • Du är alltid välkommen att hämta din redan betalda order i vårt lager i Tervakoski (Finland) fraktfritt, efter att du fått ett email med "Din order är redo att hämtas". Vi har inga möjligheter att ta emot betalningar vid lagret, så endast betalda ordrar kan hämtas.
    Öppettider:

    Måndag - Torsdag 10.00-16.00
    Fredag 10.00-15.00

Kan jag lägga till produkter till en befintlig order?

  • Det är möjligt att göra ändringar till en befintlig order, eller att göra en ny order som skickas tillsammans med den tidigare. Om du märker att du glömt någon produkt, mejla oss eller kontakta oss via chatten (då den finns tillgänglig), så hjälper vi dej.Vanligtvis kan en ny beställning göras utan fraktkostnader.
  • OBS! Att lägga till produkter kan försena försändelsen.

När skickas min order?

  • Då du får ett mejl med infon "din order har skickats" betyder det att din order behandlats, packats, och är redo för att hämtas upp av kurir eller post. Alla beställningar gjorda före kl 15 (finsk tid) skickas samma dag.

Var finns ert lager? I vilket land finns ni?

  • Vårt lager finns i Tervakoski, som ligger 100km norr om Helsingfors, Finland.

Varför varierar priserna i butiken?

  • Vår butik inkluderar eller exkluderar Finsk moms (24%) enligt vilket land du kommer ifrån. För länder inom EU visas priserna inklusive moms, och utanför EU visas priserna utan moms.
  • Om du hittar oss via en sökmotor, så kan vår butik automatiskt uppfatta som att du kommer från ett annat land, och visar därför fel priser. Från checkout sidan kan du kolla att rätt land visas.

Kan jag returnera några av produkterna?

  • Ja vi accepterar returer. Kontakta ALLTID vår kundtjänst på info@eurorc.com då du vill returnera produkter. Det är inte gratis att returnera produkter, utan kunden betalar alltid frakten. Gratis frakt gäller endast för garantireturer.

Är RC bilar vattentäta?

  • De modeller som är vattentäta är alltid märkta i vår butik.
  • Det är bra att minnas att även om din modell är vattentät så betyder det inte att bilen inte behöver servas efter att du kört i våta förhållanden. Det är även bra att komma ihåg att vatten och el är en dålig kombination - ALLTID. Vi rekommenderar inte att man använder nån elektronik i våta förhållanden.
  • Här hittar du information om hur du förbereder din RC bil för våta förhållanden.

Hur kan jag rengöra min RC bil?

  • Vi har en bra artikel om hur du rengör din RC bil här.

Vilken typ av underhåll behöver en RC bil?

  • Vi har en bra artikel om basunderhåll av din RC bi här.

Hur ställer jag in spelet mellan pinjong och huvuddrev?

  • Spelet mellan pinjong och huvuddrev borde vara så att ett vanligt kopieringspapper slipper att passera mellan dreven. Spelet borde alltså vara ungefär tjockleken på ett papper. Pinjong och huvuddrev ska inte vara för tight mot varandra, utan det måste finnas ett litet spel melland dom. Det funkar bra att lyssna  för att hitta rätt också, för det ska inte komma några extra ljud från dreven. Med rätt spel så rullar bilen lätt.

Ska man smörja pinjong och huvuddrev?

  • Vanligtvis behövs inget fett här, och det leder oftast till problem med damm och sand som fastnar i fettet oc förstör dreven.
  • Bruksanvisningen för vissa modeller kan dock visa att du ska använda fett, och då ska du alltid följa bruksanvisningen.


Beställ vårt veckonyhetsbrev

Din kundvagn är tom

Villkor

Alla produkter som visas som ”i lager” finns i vårt lager redo att skickas inom en arbetsdag. Undantag gäller förbeställningar, och i vissa ovanliga fall, fel i lagermängder. Alla priser inkluderar finsk mervärdesskatt (moms) på 24%. Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser utan föregående avisering.

Snabb kundbetjäning

Vi svarar på e-post varje dag, från morgon till kväll, oavsett om det är söndag eller julafton. Vår tidszon är EET (GMT +2h). Under dagen svarar vi vanligen väldigt snabbt, medan väntetiden är lite längre under kvällstid pga mindre personal i jobb. Enklare frågor hanteras vanligen inom en timme, och frågor angående försändelser försöker vi ta hand om under dagen så varorna kan skickas samma dag. Vårt mål är att besvara all e-post inom 24h, oavsett hur svår frågan är. Det snabbaste sättet att bli betjänad är alltid att skicka e-post. Vänligen bifoga relevanta bilder, och skriv ditt mejl så tydligt som möjligt. Ta dig tid att läsa igenom meddelandet en extra gång innan du skickar det till oss. På så sätt kan vi effektivast och snabbast svara på frågan.

Betalningssätt och leveransinformation

Vi levererar över hela världen. Närmare leveransalternativ ser du då du checkar ut. Kontakta oss om det inte går att slutföra köpet, så ger vi prisuppgifter. Vi kan skicka vart som helst i världen.

Du betalar för dina varor med Klarna, Paypal, kreditkort, eller IBAN/BIC (SEPA) betalning.

Valuta

Alla betalningar görs i Euro, men du kan även se produktpriser i andra valutor i nätaffären. Dock är slutpriset alltid i Euro, och detta används vid betalning. Slutpriset i Euro ses i steget ”5. Send Order” i checkout formuläret.

Mervärdesskatt (moms)

Vår shop inkluderar eller exkluderar automatiskt moms 24% baserat på destinationslandet. Du kan byta destination högst upp på hemsidan, eller från checkout sidan före du slutför en order.

Uppskattade leveranstider via GLS

En internationell GLS försändelse levereras till Finlands grannländer så som Sverige och de baltiska länderna med en standardleveranstid på 24 till 72 timmar. Till europeiska länder längre bort är leveranstiden mellan tre till sex arbetsdagar, och till länder långt borta upp till 8 dagar.

OBS! Här hittar du uppskattade leveranstider
OBS!
Här hittar du statistik över genomsnittliga leveranstider

Uppskattade leveranstider via DHL och UPS

DHL Express och UPS Express är våra snabbaste leveransmetoder. Båda alternativen når de flesta platserna inom EU på 1 dygn, men till vissa platser är leveranstiden 2 dygn.
• Beroende på vilka produkter du beställer kommer tillgängliga leveransalternativ att visas i shoppen.
• Båda alternativen levererar från dörr till dörr. Kuriren levererar alltså paketet till din dörr, men dom har också hämtningsställen dit dom kan lämna paketet och varifrån du själv kan hämta det.

Då du checkar ut ser du en mer precis uppskattning av leveransalternativen till ditt land.

Ångerrätt

Som privatperson har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Vi accepterar returer av nya och oanvända varor i ursprungligt skick. Vänligen kontakta oss på info@eurorc.com för närmare information on returer. Kunden ansvarar för returkostnader om inte annat överenskommitts med vår kundtjänst. Vi försöker att returnera pengar med samma metod som användes för betalningen. Om detta inte är möjligt återbetalas pengarna via banköverföring. Du kan också be om gåvokort för att snabba upp processen om du planerar en ny order.

Vi accepterar också returer efter 14 dagar och upp till 50 dagar, men i dessa fall återbetalas beställningen alltid med gåvokort, så att du kan ersätta varorna med andra varor som vi säljer. Kontakta kundtjänst för mer information.

När vi mottagit och godkänt den returnerade varans och förpackningens skick, kommer vi att återbetala summan eller ge dig ett gåvokort. Beroende på produkten kan detta ta 1-3 dagar från att vi mottagit returen. Om det av nån anledning blir en försening så kontaktar vi dig.
OBS! Vi lägger på en serviceavgift på 20 € på varje retur som inte sker enligt dessa instruktioner, alltså utan föregående kontakt med vår kundtjänst före via e-post. Serviceavgiften dras från totalsumman på återbetalningen.

Transportskador

I de ovanliga fall där varor skadats under transport, vänligen fotografera och skicka genast bilderna till oss på info@eurorc.com  så ser vi till att reda ut det så att du kan ägna dig åt din hobby så snabbt som möjligt igen. Gör också skadeanmälan till transportören.

Defekta produkter

Om du anser att dina produkter är defekta mejlar du oss och så meddelar vi vad du kan göra. De flesta av våra produkter har ingen garanti eftersom dom kan gå sönder under normal användning. T.ex. om du kör fast i nånting eller vid en större krasch. Produkter använda på korrekt sätt borde vanligtvis hålla åtminstone 9-12 månader, och under den här tiden kan vi byta ut söndriga produkter om felet beror på ett tillverknings- eller materialfel. Vi har åratals erfarenhet av olika tillverkare och alla har olika garantipolicyn. Vi har valt att arbeta med brands som har en bra förståelse för hur man bäst tar hand om sina kunder, och du kan känna dig säker på att vi kommer att ge dig bästa möjliga kundupplevelse.

Vi ersätter inte och byter inte ut produkter som inte är defekta, eller som har gått sönder pga felanvändning eller bristande underhåll. Men vi hjälper gärna till och lär ut hur man ska göra rätt, så att du inte kör sönder nåt i framtiden. Kontakta oss på e-post så hjälper vi. Vi kan dock inte sköta själva skruvandet eller underhållet åt dig. Det är en viktig del av hobbyn, så det är viktigt att du lär dig den biten själv. Vi har väldigt bra verktyg, så fråga oss om råd om du behöver hjälp.

Oroa dig inte. Du kan känna dig trygg med oss! De flesta av våra kunder upplever att dom får utmärkt service av oss I de få fall då dom får problem med en produkt köpt av oss.

Kom alltid ihåg att om du stöter på problem, eller om du tycker det finns problem med dom levererade produkterna, kan du alltid kontakta oss. Vi finns till för att hjälpa, och vi gör vårt bästa för att lösa problem så snabbt som möjligt.

Vad händer om EuroRC hjort ett misstag med försendelsen?

Vi skickar stora mängder beställningar varje dag och det är väldigt sällan det blir fel. Om detta i alla fall skulle hända så försöker vi minimera följderna för kunder. Kontakta oss genast om vi gjort fel så ser vi till att ordna upp det.

Returadress

Kontakta oss alltid innan du returnerar en produkt, eftersom vi inte kan ta ansvar för levereanser utan information på förhand. Det är viktigt att vi får berätta hur du ska packa och märka försendelsen, så att vi kan ta hand om den så snabbt och effektivt som möjligt.

EuroRC Oy
Päiviöntie 8
12400 Tervakoski
Finland

Info@eurorc.com